Bloggtørke

Det har vært stor bloggtørke her i gården, dette gjelder alle hundene generelt. Så hva har skjedd siden sist. Det vil si siden november. Før jul så deltok vi på 2 agilitystevner, Dogs4all og i Fauske. Ikke store resultatene for begge disse helgene så var jeg forkjølet og ditto dårlig konsentrasjon. Meget synd egentlig for Kita var i form. Kita deltok også på LP i Fauske, ikke opprykk, det ble 2 nuller for mye, en faktisk i sitt u mars og ruta da. Dog skjult fellesdekk satt som smurt. Fornøyd med den da hun brøyt og var på flørtefronten siste gangen.

I vinter så har vi hatt hatt innendørs trening på en liten kunstgresshall i Buvika, Snefugl gård. Kunnet nok ha planlagt treningene bedre, dog har vi fått puslet med litt ting og tang. Det har klart å lure seg inn litt AG-trening her også.

Innendørstreninger i agility på Skjetlein har vi hatt etter jul. Søndager med Gauldal hundeklubb og onsdager med Nidaros BHK. Og da har det som regel blitt 2 ganger i uken, men treningstiden fordelt på 2 hunder, dog nok til å fått vedlike holdt littegrann.

Selv har jeg slitt med pusten i en ganske langs stund på trening, jeg har fått trent en del uten hund så formen skal være bra. En liten tur til doktoren gjør at jeg nå prøver ut Ventoline til bruk i trening, 2 inhalasjoner før trening. Jeg har nå prøvd i ca 3 uker og det funker faktisk, i hvert fall i ridehall. Jeg merker det meget godt når jeg glemmer å ta den, da sliter jeg med å få nok oksygen får da ikke god nok kondisjon/oksygen til å få løpt ordentlig eller lenge nok. Meget irriterende da jeg egentlig har kondisjon er der. Mangler å få testet den på løpetur ute.

Forrige helg så deltok vi på et uoffisielt stevne i hallen på Skjetlein i regi av Gauldal HK. Kita gjorde rent bord i alle løpene hun var med i klasse stor ekspert. Det vil si i Tid-Feil-Ut, Stigespill og Gamblers. Meget morro å prøve ut agility på en annen måte enn hva man gjør i Norge, fikk brynt hode litt, men jeg tror jeg skjønte alle løpene til slutt. 2 av de hadde vi 2 forsøk på. Så jeg tror Kita og jeg er på gang, bare utesesongen får startet ordentlig så jeg får trent mere på nedfelt på stige.

Vi har også vært på LP kurs hos Siv Svendsen, ble ikke så mye på Kita da det var/er Knerten som er i hovedfokus her. Så det vi fikk hjelp til var FVF, høyrevendinger da hun har tendens til å henge etter litt her i vendingene. Fikk tips om å gå lit tilbake til boksen, men også med en gang hun begynner å henge litt gå rett i venstrevendinger så hun må jobbe på og følge med, jobbe med tighte høyre rundt/ala sirkler og belønne når hun er tett og fin.

Det har jo selvfølgelig blitt litt mindre trening generelt etter jul da jeg i 5 helger har deltatt på kurs i Bergen for å bli agilityinstruktør på papiret også, det vil si 5 helger uten egen hundetrening 0g da kanskje også litt mindre energi for annen trening midt i uken.

Vi har også vært i Moelv og konkurrert i AG etter jul. Dette stevnet bar vel preg av en litt småstresset eier som ikke hadde konkurrert på lenge. Første hoppløpet så kokte jeg meget og det ble bare surr. Det var vel et løp jeg var fornøyd med denne helgen og det var åpen hopp lørdag selv om det ble disk, men det var helt og holdent min feil da jeg ikke fulgte opp henne mot tunnel og hun ville heller ta slalom, jeg hadde hatt tid til det også, men det slo meg ikke at det var nødvendig i det hele tatt. Når vi først kom oss inn til slalom riktig vei fikk jeg virkelig testet hvor selvstendig slalom hun hadde før neste hopphinder og jeg kunne gå fra henne på siden ganske bra. Skal se om jeg finner filmsnutten på dette. er vel på Coach eye et sted.

Legg igjen en kommentar